2015. március 1., vasárnap

Városnézés Győrben 2015-02-28

A héten nem tóráztam, mert szombatra már volt más programom, Tibó koncert Győrben. És mivel még sose jártam ott, úgy utaztam oda, hogy a koncert előtt legyen lehetőségem megnézni a várost.

Ahogy kijöttem a vasútállomásról, rögtön az impozáns neobarokk Városháza épülete tűnt fel.

A Frigyláda-szobor a Gutenberg téren:
Szent László király szobra és domborműve a Káptalandombon:

A Püspöki Székesegyház:
A Székesegyháztól a Bécsi kapu tér felé:
A Karmelita templom a Bécsi kapu téren:
Séta a Széchenyi tér felé:
A bencés templom a Széchenyi téren:
Kedves kis sétálóutcák:
A nosztalgiázó csónakos szobra (Paulikovics Iván szobrászművész készítette 1997-ben):
 :Sétálgattam ide-oda a kis sétálóutcákon, nyáron azért biztos nagyobb itt az élet. Egy aranyos cégér (Fekete Macska Illatszer)

Vissza a Káptalandomb felé:


Aztán bementem a Püspökvárba a látogatóközpontba, Apor Vilmos győri püspök emlékkiállítását néztem meg, és felmásztam utána rengeteg csigalépcsőn a Püspökvár tetejére a kilátóba.
Fentről a kilátóból ez volt a látvány, tényleg a folyók városa Győr!







Aztán lejöttem a kilátóból és ez a kovácsoltvas kapu nagyon megtetszett:
A Püspökvár, ennek voltam fent a tetején:
Aztán a Székesegyház másik oldalán mentem le a Káptalandombról a Széchenyi tér felé:
A Széchenyi tér:



és az onnan nyíló sétálóutca:
Közben lement a nap, csináltam egy alkonyati képet a bencés templomról:
És visszasétáltam a Városházához, megnézni hogy mutat kivilágítva, nagyon szép:

Ennyi volt a városnézés, mentem is gyorsan a Bartók Béla Művelődési Központba a koncertre. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése