2015. március 29., vasárnap

Budaörsi Kopárok 20 (2015-03-29)

Reggel szépen sütött a nap, bár kicsit hideg volt, de ez nem tántorított el, hogy elinduljak túrázni. Nem indultam nagyon korán, az óraátállítás miatt kicsit tovább aludtam, így 9:46-kor rajtoltam a budaörsi Gimnáziumtól, gyors nevezés után.

Táv: 18,8 km
Szint: 680 m

Az útvonal és az igazolólap:

Először Budaörs város utcáin gyalogoltunk, majd elindultunk felfelé az Odvas-hegy oldalában. Már tavasz van, minden virágzott, fák, nárcisz, tulipán.
Az Odvas-hegy oldalán egy meredek utca végén volt az első EP. Pecsét után gyönyörködtem a kilátásban:
Aztán tovább a hegy oldalában még mindig lakott területen, a Kő-hegy felé, szintén sok virágzó fa mellett:
A Kő-hegyre is felkapaszkodtunk, a 2. EP a Kápolnánál volt, ahol a pecsét mellé csokit is kaptunk, én Sport szeletet kértem.
A Kő-hegy nagyon érdekes sziklaalakzatokkal tarkított, gyönyörű táj, és az egyik kedves túratárs fotót is készített rólam a hegyen.
Képek a Kő-hegyről:






Lépcsőkön mentünk le a templomtól, majd számomra a legnehezebb szakasz következett, nagyrészt felfelé, szűk úton a Piktortégla üregek felé, és nagyon sok lassabban haladó gyerekes család is volt (akik a 10 km-es távon indultak), akit a keskeny ösvényen nehéz volt előzgetni, sőt voltak sajnos olyanok is, akiknek ez nem tetszett. Ez nagyon rossz hozzáállás, engem is leelőznek mindig a terepfutók, de én félreállok, hadd menjenek, aztán megyek tovább, ez van.
Felfelé a Piktortégla üregekhez rengeteg ibolya volt az út mellett, meg szép sárga virágos hegyoldalak:


Egy a Piktortégla üregekből:
3. EP volt a Piktortégla üregek, itt végre kettévált a 2 táv, és a zajongó gyerekcsoportok visszafelé indultak Budaörsre, végre csendesebb lett az erdő.
Innen alig 2 km volt a következő EP Csillebércen, ahol almát kaptunk a pecsét mellé, azt majszolgatva indultunk a sárga sávon tovább a Sorrento felé.
Vitathatatlanul itt a tavasz, sok virág nyílt az út mentén, ez a rész kicsit monoton volt, de a virágokban lehetett gyönyörködni.







Egy helyen a fák közül szép kilátás is nyílt:
És elértük az 5. EP-t a Sorrento szikláknál, nagyon érdekes látvány:


De itt még a sziklák látványát is felülmúlta a KÖKÖRCSIN, gyönyörű volt:


Tovább a sárgán a Huszonnégyökrös hegy felé, szintén virágok, és sziklás hegyoldalak:



Huszonnégyökrös hegy oldalában a 6. EP-ről szép kilátás nyílt a Törökugratóra, amit még meg kell mászni:
Innen ismét egy kis városi rész következett, majd felfelé a Törökugrató utcán nyíló virágzó fák mellett:
Törökugrató, az utolsó EP, a pecsételés után nekiálltam virágokat és tájat fotózni, fantasztikusan gyönyörű a kilátás és megint volt kökörcsin is, ez volt szerintem a túra legszebb helye:









Innen még kb 25 perc gyaloglás, és visszaértem a Gimnáziumhoz a célba, 4 óra 20 perc alatt.
A célban oklevél és kitűző, stílusosan kökörcsines:
Eddig látványban ez volt a legszebb túra, amin voltam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése